Overslaan naar content

SEA Specialist

Op locatie
  • Amsterdam, Noord-Holland, Nederland
Marketing

Functieomschrijving

Écht het verschil maken als SEA-specialist? Dat doe je bij Talpa eCommerce. Bij ons rijkt jouw impact verder dan het lanceren van creatieve campagnes. Onze labels VakantieVeilingen, ActievandeDag en VavaBid bereiken nu al jaarlijks meer dan 100 miljoen sessies. Mede dankzij jouw vernieuwende strategie groeit dat aantal. Wil je out of the box denken en experimenteren? Ga je gang!

Herken jij jezelf hierin en ben je nieuwsgierig naar deze functie? Lees dan snel verder! 

Ooit was de kassa bij de ingang de enige plek waar je een toegangskaartje voor een pretpark, dierentuin of evenement kocht. Talpa eCommerce heeft hier met haar unieke veilingsmechanisme en haar dealmodel verandering in gebracht en is uitgegroeid tot één van de grootste  data-driven e-commercespeler binnen Nederland en België in de travel & leisure branche.


Waar kom je terecht en wat zijn jouw werkzaamheden

Bijdragen aan een toonaangevend merk. Grote budgetten voor online marketing. Enorme datasets met customer intelligence. En state-of-the-arttooling. Dat zijn de ingrediënten die jouw werk bij Talpa eCommerce zo mooi maken. En dan hebben we het nog niet eens over de uiteenlopende performancekanalen waarmee jij impact maakt.


Als onlinemarketingafdeling slaan we namelijk een nieuwe weg in. Naast Google Search ligt onze focus nu op andere campagnetypen. App is voor ons een heel belangrijk kanaal en daarom belangrijk dat je ervaring hebt met het opzetten van app campagnes. Extra mooi aan het werken met talloze kanalen? Dat je op den duur door kunt groeien naar een functie als allround performancemarketeer


Een greep uit jouw taken en verantwoordelijkheden zijn:

Zoveel mogelijk nieuwe klanten verwelkomen op de meest efficiënte manier: dat is jouw uitdaging. Met andere woorden: maximale impact maken en tegelijkertijd slim omgaan met de budgetten;


Fullfunnel-campagnes opzetten voor onze leisure-labels. Van wervings- en retargeting- tot displaycampagnes;

Je specialisme op de kaart zetten in de organisatie. Jouw collega’s kennen het belang van onze afdeling. Maar niet iedereen is net zo op de hoogte van de SEA-wereld als jij. Door je ideeën helder uit te leggen, krijg jij je collega’s mee.


Een dag als SEA-marketeer

Jouw maandagochtend begint meteen goed, want er staat een inspirerende stand-up meeting met de marketing agency op de planning. Tijdens deze overleggen bespreken jullie de lopende projecten, en plotten jullie aankomende campagnes. Deze keer op de agenda: het maken van een roadmap op basis van dynamische audiencelijsten.


Daarna is het tijd om je collega’s van team Category en Sales op te zoeken. Jij wilt namelijk bespreken welke veilingen afgelopen maand goed hebben gescoord. Je schakelt die ochtend ook nog met team Web Analytics. Fijn, want dankzij dit gesprek kun jij nóg scherpere data-analyses maken die bijdragen aan de verbetering van de performance.


Nadat je lekker hebt geluncht met je collega’s van online marketing schuif je aan bij een meeting over een campagne voor VakantieVeilingen op YouTube. Om de week op donderdag wordt de dag afgesloten met een organisatiebrede stand-up meeting. Samen met je collega’s van onder andere de afdelingen Branding en Design deel je recente successen. Hierna zit je weer boordevol energie om je ambities waar te maken!

Wat mag je van ons verwachten?

  • Een prachtige uitdaging om onze e-commerce business verder te laten groeien;
  • Natuurlijk word je maandelijks beloond met een goed salaris;
  • Bonusregeling;
  • Vergoeding van woon-werkverkeer. Bijvoorbeeld met de NS-businesscard waarmee je ook privé kunt reizen;
  • Pensioenregeling en een uitgebreide aanvullende verzekering voor arbeidsongeschiktheidsrisico’s;
  • Een veelzijdige, afwisselende functie met enthousiaste collega's, in een leuke veranderingsgerichte organisatie. 
  • 24 vakantiedagen (met de mogelijkheid er 5 bij te kopen) per jaar;
  • We hebben een hybride werkbeleid;
  • Volop mogelijkheden om je te blijven ontwikkelen, onder andere via de Talpa Network Academy en learning on the job;
  • Gezellige borrels en andere activiteiten in onze eigen bar op de 7e verdieping. Die zijn trouwens geheel vrijblijvend. Ben je erbij? Leuk! Liever niet? Geen punt, we waarderen ieders keuze;
  • Gratis deelname aan de Talpa eCommerce Health Club (Op dit moment op maandag Bootcamp en op donderdag Boksen).

Vereisten

Wat verwachten wij van jou?

Buiten de gebaande paden denken: daar krijg jij energie van. Pakt een plan een keer anders uit dan je had gehoopt? Dan weet je dat je daar alleen maar van leert, en ben je daar transparant over naar de betrokkenen. Met je goede communicatieve vaardigheden ben je een goede gesprekspartner voor allerlei interne collega’s. Je kunt ook goed prioriteren en met deadlines omgaan. Gaat er meer tijd zitten in je werk dan collega’s hopen? Dan schep jij realistische verwachtingen.


Verder heb je:

  • Minimaal hbo-niveau;
  • Enkele jaren ervaring in een soortgelijke rol in een (middel)grote organisatie zoals Talpa eCommerce;
  • Ervaring met het opzetten van app-campagnes en met feedmanagement via Channable.


Is dit een uitdaging waar je enthousiast van wordt? We ontvangen graag je cv en een korte motivatie!


Word jij onze nieuwe collega?
Enthousiast over deze rol en wil je ons team komen versterken als SEA-specialist? Dan nodigen we je graag uit om te solliciteren. Stuur via onderstaande knop ‘solliciteer nu’ jouw cv en motivatiebrief en wie weet maak je binnenkort deel uit van ons team!

Heb je nog vragen over de functie of de procedure? Mail dan naar recruitment@emesa.nl.

Iedere vorm van acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.


Please note: for this position we can only consider candidates who live in the Netherlands and speak the Dutch language.

of