Stage UX/CRO (meewerkstage) bij Talpa eCommerce

Solliciteer nu

Stage UX/CRO (meewerkstage) bij Talpa eCommerce 

Internship · Amsterdam

Ben je benieuwd hoe je online gedrag kan beïnvloeden? Ben je creatief aangelegd en lijkt het je leuk om mee te denken met nieuwe innovaties? Dan ben je bij deze stage aan het juiste adres! Bij ons krijg je een kijkje achter de schermen van een grote webshop met een uniek veiling mechanisme. Je verdiept je in de magische wereld van bieden & winnen!

Wij bieden jou een coole stage bij een van de snelst groeiende online bedrijven: Talpa eCommerce, het bedrijf achter de labels VakantieVeilingen.nl/be en Actievandedag.nl/be. Je bent minimaal 4 dagen (32 uur) per week beschikbaar voor deze stage.


Ooit was de kassa bij de ingang de enige plek waar je een toegangskaartje voor een pretpark, dierentuin of evenement kocht. Talpa eCommerce (onderdeel van Talpa Network) heeft hier met haar uniek veiling mechanisme verandering in gebracht. Inmiddels is Talpa eCommerce uitgegroeid tot de grootste internationale, data-driven eCommercespeler binnen de vrije tijdssector. We zijn actief in Nederland, België en Duitsland. En jij kunt daar onderdeel van worden!

Wie zijn wij?

Wij zijn een internationale eCommercespeler in de vrijetijds-, retail- en reissector. Als eCommerce speler wil Talpa eCommerce (Emesa), onderdeel van Talpa Network, de online winkelervaring leuker en opwindender maken voor jong en oud. Naast onze grootste merken “VakantieVeilingen” (Nederland en Belgie), en deallabel “ActievandeDag” (Nederland en Belgie), veroveren wij nu de markt in Duitsland met “GoWinIt”.

Je zal onderdeel uitmaken van het Product/UX team. We werken als team continu aan het verbeteren van de gebruikerservaring op onze platformen (web/app). Dit doen we enerzijds door vele, slimme A/B testen, maar ook door strategische innovaties te ontwikkelen in samenwerking met de afdeling Technology.

Wat ga je doen?

Tijdens deze stage werk je als volwaardig teamlid mee. Je gaat kennis opdoen van het complete CRO (Conversion Rate Optimization) proces en van UX Design. Zo weet je na je stage precies wat je het leukst vindt en waar je je in wil specialiseren! Je helpt mee met het doen van onderzoek naar klantproblemen en behoeften; je bedenkt en designt A/B test ideeën, werkt deze verder uit en helpt met de analyse.

De onderwerpen die tijdens deze stage aan bod gaan komen zijn:

  • User Experience (Design);
  • Kwalitatief onderzoek en usability testing;
  • Data analyse;
  • A/B testen en conversie optimalisatie;
  • Gedragspsychologie.
Wat verwachten we van jou?

  • HBO of WO opleiding;
  • Studierichting; CMD, Design, Data/Marketing, (Customer) Psychology of Customer Experience;
  • Voor CMD-studenten geldt: graag portfolio meesturen met sollicitatie;
  • Je hebt affiniteit met eCommerce en tech savvy attitude;
  • Je bent creatief, vindt het leuk om mee te denken en durft met out of the box ideeën te komen;
  • Je bent nieuwsgierig en ziet altijd nieuwe kansen voor verbetering;
  • Je bent organisatorisch sterk, hebt een gestructureerde werkwijze en hebt oog voor detail;
  • Je bent minimaal 4 dagen (32 uur) per week beschikbaar voor deze stage;
  • Basiskennis van UX Design/CRO is een pré.

Wat mag je van ons verwachten?

  • Een leerzame stage bij een van de succesvolste eCommerce organisaties van Nederland;
  • Veel verantwoordelijkheid en ruimte voor eigen initiatieven;
  • Kennismaking met vele facetten van de organisatie;
  • Een veelzijdige, afwisselende plek met jonge, enthousiaste collega's (ook veel stagiairs!);
  • Elke vrijdagmiddag supergezellige borrels, pingpong-battles en leuke bedrijfsuitjes;
  • Een stagevergoeding van € 400 bruto per maand (o.b.v. 40 uur per week);
  • Het betreft een full-time (32-40 uur per week) stageplek voor tenminste 5 maanden;
  • Op Kantoordagen een uitgebreide lunch en goede koffie;
  • Gratis deelname aan de Talpa eCommerce Health Club (niet verplicht natuurlijk);
  • Een stage op een centrale plek in Amsterdam.



Word Stagiair bij Talpa eCommerce!

Enthousiast over deze rol en wil je ons team komen versterken als Stagiair UX/CRO? Dan nodigen wij je graag uit om te solliciteren. Stuur via onderstaande knop 'solliciteer nu' jouw CV en motivatiebrief (voor CMD-studenten geldt: ook graag portfolio meesturen) en wie weet maak je binnenkort deel uit van ons team!

Heb je nog vragen over de functie of de procedure? Mail dan naar recruitment@emesa.nl.

Iedere vorm van acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Voor meer informatie: check onze company website www.emesa.nl of onze labels www.vakantieveilingen.nl, www.vakantieveilingen.be
www.vavabid.bewww.actievandedag.nl,
 www.actievandedag.be, www.gowinit.de en www.slajeslag.nl.

Hier ga je werken

Talpa eCommerce (Emesa), onderdeel van Talpa Network, is als toonaangevend e-commercebedrijf marktleider in de Benelux op het gebied van dynamic pricing in de vrijetijds- en reissector. VakantieVeilingen.nl is daarvan het meest bekend, maar ook ActievandeDag.nl en SlaJeSlag.nl scoren bijzonder goed. Het veilingsysteem is een van de belangrijkste drijver achter het grote succes van de labels van Talpa eCommerce. Sinds Emesa in 2017 werd overgenomen door Talpa Network - onder meer eigenaar van SBS6, Veronica, Net5, Radio 538, Radio 10 en magazine LINDA. - verzekerde het zich niet alleen van enorme financiële slagkracht, maar ook van legio neiuwe, creatieve mogelijkheden en een ongekend marketingbereik voor haar labels. 

Talpa eCommerce (Emesa) is zeer actief op het gebied dat zij zelf treisure noemen; travel, leisure en entertainment. Een enorme markt, waar feitelijk alles onder valt waar men een kaartje voor moet kopen: van dierentuinen en pretparken, tot welnesscentra, theaters, fesitvals en weekendjes weg - en alles daartussenin. Door relevante klantgroepen aan te boren en via verschillende labels en kanalen wervende campagnes te voeren, is Talpa eCommerce (Emesa) voor haar klanten van grote toegevoegde waarde. Het unieke veilingsmechanisme is een onderscheidende fun-factor in de e-commercemarkt, en zorgt ervoor dat consumenten zich meer winnaar dan klant voelen.