Senior Performance Marketeer

Solliciteer nu

Senior Performance Marketeer

Full-time · Amsterdam

Ben jij een ervaren professional in performance marketing? Bij Talpa eCommerce bieden we jou de kans om je strategische en inhoudelijke kennis in te zetten voor het ontwikkelen en uitvoeren van onze paid marketingplannen en strategieën. Als Senior Performance Marketeer speel je een cruciale rol bij het behalen van onze doelstellingen op het gebied van SEA, Social, Display en Affiliate Marketing. Ben jij analytisch scherp en altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen de branche? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Herken jij jezelf hierin en ben je nieuwsgierig naar deze functie? Lees dan snel verder!


Ooit was de kassa bij de ingang de enige plek waar je een toegangskaartje voor een pretpark, dierentuin of evenement kocht. Talpa eCommerce heeft hier met haar unieke veilingsmechanisme verandering ingebracht en is uitgegroeid tot de grootste internationale data-driven e-commercespeler binnen Nederland en België.

Waar kom je terecht en wat zijn jouw werkzaamheden?

Als Senior Performance Marketeer ben je eindverantwoordelijke voor al onze paid marketingkanalen. Op basis van een grondige data-analyse bepaal jij een strategie op maat van onze doelgroepen en kan je die ook snel doorvoeren in acties die tot het gewenste resultaat leiden.

Met jouw kennis weet jij feilloos wat je moet inzetten om meer traffic te realiseren naar onze website vanuit SEA, display advertising, paid social campagnes, YouTube, affiliate marketing en andere kanalen. Vanuit jouw ervaring weet je dan ook precies hoe je campagnes moet vormgeven en optimaliseren: van strategie naar operatie. Het dedicated performance team (5 FTE), met specialisaties in SEA, Social, Affiliate ga jij begeleiden om de doelstellingen op het gebied van traffic, conversie, omzet en ROAS te behalen.

Een greep uit jouw taken en verantwoordelijkheden: 

  • Je hebt een leidende rol in de ontwikkeling van alle performance kanalen;

  • Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van de performance strategieën en projecten voor onze nationale en internationale e-commerce labels;
  • Je zorgt ervoor dat de doelstellingen op het gebied van SEA, Social, Display en Affiliate Marketing worden behaald;
  • Je werkt samen met een team van online specialisten, data specialisten en andere afdelingen, waaronder campagnes en category management;
  • Je hebt een strategische en inhoudelijke rol en werkt nauw samen met het marketingteam om de online zichtbaarheid en prestaties te optimaliseren.

Wat mag je van ons verwachten?

  • Een prachtige uitdaging om onze eCommerce business verder te laten groeien;
  • Natuurlijk word je maandelijks beloond met een goed salaris;
  • Hybride werken, gemiddeld 3 dagen op kantoor, waarvan één vaste teamdag. Natuurlijk krijg je van ons de voorzieningen die je nodig hebt om thuis je werk te kunnen doen. Denk aan een arbo-verantwoord bureau en een tweede scherm;
  • Een veelzijdige, afwisselende functie met jonge en enthousiaste collega's, in een leuke veranderingsgerichte organisatie;
  • Een NS-businesscard waarmee je privé onbeperkt kunt reizen of vergoeding woon- werkverkeer;
  • Een pensioenregeling en een uitgebreide aanvullende verzekering voor arbeidsongeschiktheidsrisico’s;
  • 24 vakantiedagen (met de mogelijkheid er 5 bij te kopen);
  • Volop mogelijkheden om je te blijven ontwikkelen, onder andere via de Talpa Academy en individuele trainingen;
  • Gezellige borrels en andere activiteiten in onze eigen bar op de 7e verdieping. Die zijn trouwens geheel vrijblijvend. Ben je erbij? Leuk! Liever niet? Geen punt, we waarderen ieders keuze;
  • Gratis deelname aan de Talpa eCommerce Health Club.

Wat verwachten we van jou?

Jij denkt niet alleen commercieel, maar dit kan je ook direct doorvertalen naar actie. Jij bent iemand met een performance mindset en werkt op een datagedreven manier samen met collega’s en partners om de beste resultaten te behalen voor onze digitale marketingkanalen. Jouw inzet zal een essentiele bijdrage leveren aan de Talpa eCommerce strategie. Daarnaast beschik je over:

  • Een afgeronde HBO- of WO-opleiding;

  • Minimaal 3-5 jaar ervaring met SEA, Social, Display en Affiliate Marketing;
  • Sterk analytisch vermogen om data te interpreteren en strategische beslissingen te nemen;
  • Ervaring met het coachen en begeleiden van specialisten op de inhoud;
  • Uitgebreide kennis van online marketing en de nieuwste ontwikkelingen, en het vermogen om deze kennis toe te passen op de platformen van Talpa eCommerce;
  • Een performance- en data-gedreven mindset, met de drive om bij te dragen aan de groei van de business;
  • Het vermogen om "kanaal overstijgend" na te denken over de online strategie van onze e-commerce labels;
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift.

Is dit een uitdaging waar je enthousiast van wordt? We ontvangen graag je cv met korte motivatie!

Word jij onze nieuwe collega?

Enthousiast over deze rol en wil je ons team komen versterken als Senior Performance Marketeer? Dan nodigen wij je graag uit om te solliciteren. Stuur via onderstaande knop 'solliciteer nu' jouw CV en motivatiebrief en wie weet maak je binnenkort deel uit van ons team!

Heb je nog vragen over de functie of de procedure? Mail dan naar recruitment@emesa.nl.

Iedere vorm van acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Voor meer informatie: check onze company website www.emesa.nl of onze labels www.vakantieveilingen.nl, www.vakantieveilingen.be
www.vavabid.bewww.actievandedag.nl,
 www.actievandedag.be, www.gowinit.de en www.slajeslag.nl.

Hier ga je werken

Talpa eCommerce (Emesa), onderdeel van Talpa Network, is als toonaangevend e-commercebedrijf marktleider in de Benelux op het gebied van dynamic pricing in de vrijetijds- en reissector. VakantieVeilingen.nl is daarvan het meest bekend, maar ook ActievandeDag.nl en SlaJeSlag.nl scoren bijzonder goed. Het veilingsysteem is een van de belangrijkste drijver achter het grote succes van de labels van Talpa eCommerce. Sinds Emesa in 2017 werd overgenomen door Talpa Network - onder meer eigenaar van SBS6, Veronica, Net5, Radio 538, Radio 10 en magazine LINDA. - verzekerde het zich niet alleen van enorme financiële slagkracht, maar ook van legio neiuwe, creatieve mogelijkheden en een ongekend marketingbereik voor haar labels. 

Talpa eCommerce (Emesa) is zeer actief op het gebied dat zij zelf treisure noemen; travel, leisure en entertainment. Een enorme markt, waar feitelijk alles onder valt waar men een kaartje voor moet kopen: van dierentuinen en pretparken, tot welnesscentra, theaters, fesitvals en weekendjes weg - en alles daartussenin. Door relevante klantgroepen aan te boren en via verschillende labels en kanalen wervende campagnes te voeren, is Talpa eCommerce (Emesa) voor haar klanten van grote toegevoegde waarde. Het unieke veilingsmechanisme is een onderscheidende fun-factor in de e-commercemarkt, en zorgt ervoor dat consumenten zich meer winnaar dan klant voelen.