Senior Campaign Marketeer

Solliciteer nu

Senior Campaign Marketeer

Full-time · Amsterdam

Campagnes neerzetten waar niemand omheen kan. Je creativiteit combineren met data. De lead nemen in marketingprojecten en collega’s aanmoedigen om het beste uit zichzelf te halen. Je doet het als senior campaign marketeer bij Talpa eCommerce. Vanuit hartje Amsterdam zorg je voor de optimale branding en performance van VakantieVeilingen, ActievandeDag, SlaJeSlag, GoWinIt of VavaBid.

Herken jij jezelf hierin en ben je nieuwsgierig naar deze functie? Lees dan snel verder!


Ooit was de kassa bij de ingang de enige plek waar je een toegangskaartje voor een pretpark, dierentuin of evenement kocht. Talpa eCommerce heeft hier met haar unieke veilingsmechanisme verandering ingebracht en is uitgegroeid tot de grootste internationale data-driven e-commercespeler binnen Nederland en België.

Waar kom je terecht en wat zijn jouw werkzaamheden?

Jouw rol biedt een mooie mix van vrijheid en verantwoordelijkheid. Je creëert opvallende campagnes die je begeleidt vanaf het allereerste creatieve vonkje tot en met de evaluatie. Voor een van onze retail- en vrijetijdslabels focus je op zes grote, internationale hero-campagnes op voor ons belangrijke momenten. Denk aan de feestmaand december en de start van de zomervakantie. Jouw eerste hero-campagne is die voor de herfstperiode. Daarnaast haak je in op andere piekmomenten, zoals Moederdag en Pasen. Hiervoor ga je bijvoorbeeld een samenwerking met een influencer aan of ontwikkel je een impactvolle social-winactie. En zie je aanvullende marktkansen op andere momenten? Dan verzilver je die natuurlijk ook.

Je staat niet alleen aan de basis van succesvolle campagnes, maar bent ook diegene die alle betrokkenen bij elkaar brengt. Jij bent de kartrekker van de campagne, je stelt projectteams samen met onder anderen designers, crm-specialisten, categoriemanagers en data-analisten. Steeds deel je kennis en inspiratie en draag je bij aan de goede onderlinge klik. Alles om onze labels iedere dag vol in de schijnwerpers van miljoenen klanten te zetten.

Een greep uit jouw taken en verantwoordelijkheden:

  • Jij grijpt iedere kans om VakantieVeilingen, ActievandeDag, SlaJeSlag, GoWinIt of VavaBid bij bestaande en nieuwe doelgroepen te promoten. Vanaf het eerste idee en het opstellen van de KPI’s tot monitoring, bijsturen en evaluatie neem je de lead;

  • Je stelt briefings op, beheert budgetten en sluit mooie partnerships binnen en buiten het Talpa-netwerk. Zo ontwikkel je met Radio 538 een unieke show, zet je StukTV in voor een pr-stunt en ga je met LINDA. voor een opvallende online winactie;
  • Je stemt je internationale campagnes af met je collega’s in België en Duitsland. Zo zorg je dat de tone of voice binnen het overkoepelende concept goed is afgestemd op de lokale doelgroep;
  • Je geeft heldere terugkoppeling over al je campagnes aan de head of brand, en deelt jouw visie op verbeterpunten. En met jouw ervaring in brand marketing ben je een volwaardig sparringpartner voor creatieve en media bureaus en voor ons interne design team.

Een dag als Senior Campaign Marketeer

Je dag start met een blik op de data van gisteren. Zijn de targets voor onder meer marges behaald? Met specialisten uit verschillende teams bespreek je hoe we lopende campagnes kunnen optimaliseren. Daarna zie je dat een recente online campagne veel meer bereik had dan voorspeld. Dat succes deel je natuurlijk met iedereen bij Talpa eCommerce en daarbuiten.

Met designers bespreek je vervolgens de campagne rond Moederdag. Welk aansprekend beeld gebruiken we? Met een eerste opzet check je of dit de boodschap goed overbrengt. Dan belt een Talpa-collega je. Jouw idee voor een samenwerking met een radioprogramma heeft groen licht gekregen. Je maakt een afspraak om je plan verder toe te lichten.

In de middag heb je een brainstorm met het team. Jullie bedenken nieuwe creatieve ideeën, zoals adverteren onder een populaire podcast. De komende dagen werk je ideeën uit. Het volledige plan presenteer je vervolgens aan de specialisten van het marketing- en commerciële team.




Wat mag je van ons verwachten?

  • Een prachtige uitdaging om onze eCommerce business verder te laten groeien;
  • Natuurlijk word je maandelijks beloond met een goed salaris;
  • Hybride werken, gemiddeld 3 dagen op kantoor, waarvan één vaste teamdag. Natuurlijk krijg je van ons de voorzieningen die je nodig hebt om thuis je werk te kunnen doen. Denk aan een arbo-verantwoord bureau en een tweede scherm;
  • Een veelzijdige, afwisselende functie met jonge en enthousiaste collega's, in een leuke veranderingsgerichte organisatie;
  • Een NS-businesscard waarmee je privé onbeperkt kunt reizen of vergoeding woon- werkverkeer;
  • Een pensioenregeling en een uitgebreide aanvullende verzekering voor arbeidsongeschiktheidsrisico’s;
  • 24 vakantiedagen (met de mogelijkheid er 5 bij te kopen);
  • Volop mogelijkheden om je te blijven ontwikkelen, onder andere via de Talpa Academy en individuele trainingen;
  • Gezellige borrels en andere activiteiten in onze eigen bar op de 7e verdieping. Die zijn trouwens geheel vrijblijvend. Ben je erbij? Leuk! Liever niet? Geen punt, we waarderen ieders keuze;
  • Gratis deelname aan de Talpa eCommerce Health Club.

Wat verwachten wij van jou?

Jij combineert conceptuele denkkracht met een analytische blik én creatief vermogen. Bovendien heb je de skills om mensen te overtuigen van jouw plannen. Bij het uitwerken van marketingconcepten zet je je feeling voor design goed in. Zo ontstaan opvallende campagnes die de KPI’s ruimschoots behalen. Bovendien heb je de drive om in onze ambitieuze en steeds veranderende organisatie alle ambities waar te maken: die van jezelf en die van ons!

Verder heb je:   

  • Minimaal hbo-niveau;

  • Minimaal vier jaar ervaring in een soortgelijke rol, bij voorkeur in e-commerce;
  • Ruime ervaring met projectmanagement en met werken in wisselende teams;
  • Bij voorkeur online-ervaring.

Is dit een uitdaging waar je enthousiast van wordt? We ontvangen graag je cv met korte motivatie!

Word jij onze nieuwe collega?

Enthousiast over deze rol en wil je ons team komen versterken als Senior Campaign Marketeer?  Dan nodigen wij je graag uit om te solliciteren. Stuur via onderstaande knop 'solliciteer nu' jouw CV en motivatiebrief en wie weet maak je binnenkort deel uit van ons team!

Heb je nog vragen over de functie of de procedure? Mail dan naar recruitment@emesa.nl.

Iedere vorm van acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Voor meer informatie: check onze company website www.emesa.nl of onze labels www.vakantieveilingen.nl, www.vakantieveilingen.be
www.vavabid.bewww.actievandedag.nl,
 www.actievandedag.be, www.gowinit.de en www.slajeslag.nl.

Hier ga je werken

Talpa eCommerce (Emesa), onderdeel van Talpa Network, is als toonaangevend e-commercebedrijf marktleider in de Benelux op het gebied van dynamic pricing in de vrijetijds- en reissector. VakantieVeilingen.nl is daarvan het meest bekend, maar ook ActievandeDag.nl en SlaJeSlag.nl scoren bijzonder goed. Het veilingsysteem is een van de belangrijkste drijver achter het grote succes van de labels van Talpa eCommerce. Sinds Emesa in 2017 werd overgenomen door Talpa Network - onder meer eigenaar van SBS6, Veronica, Net5, Radio 538, Radio 10 en magazine LINDA. - verzekerde het zich niet alleen van enorme financiële slagkracht, maar ook van legio neiuwe, creatieve mogelijkheden en een ongekend marketingbereik voor haar labels. 

Talpa eCommerce (Emesa) is zeer actief op het gebied dat zij zelf treisure noemen; travel, leisure en entertainment. Een enorme markt, waar feitelijk alles onder valt waar men een kaartje voor moet kopen: van dierentuinen en pretparken, tot welnesscentra, theaters, fesitvals en weekendjes weg - en alles daartussenin. Door relevante klantgroepen aan te boren en via verschillende labels en kanalen wervende campagnes te voeren, is Talpa eCommerce (Emesa) voor haar klanten van grote toegevoegde waarde. Het unieke veilingsmechanisme is een onderscheidende fun-factor in de e-commercemarkt, en zorgt ervoor dat consumenten zich meer winnaar dan klant voelen.