(Junior) Consultant eCommerce Travel & Leisure

Solliciteer nu

(Junior) Consultant eCommerce Travel & Leisure

32 tot 40 uur · Amsterdam

Heb je ooit via een veiling- of dealsite een ticket gekocht voor een concert, pretpark of een sauna? Of misschien een hotelovernachting of diner? Top, dan weet je waar je toekomstige job over gaat. Als consultant eCommerce focus je op onze sites VakantieVeilingen en ActievandeDag – en ben je verantwoordelijk voor het succes van een of meer categorieën. Een commerciële uitdaging in de super dynamische omgeving van Talpa eCommerce in Amsterdam.

Herken jij jezelf hierin en ben je nieuwsgierig naar deze functie? Lees dan snel verder!


Ooit was de kassa bij de ingang de enige plek waar je een toegangskaartje voor een pretpark, dierentuin of evenement kocht. Talpa eCommerce heeft hier met haar unieke veilingsmechanisme verandering ingebracht en is uitgegroeid tot de grootste internationale data-driven eCommercespeler binnen Nederland en België.

Hier ga je werken

Wij zijn een datadriven eCommercespeler in de vrijetijds-, retail- en reissector. Met VakantieVeilingen en ActievandeDag maken we online shoppen leuker en spannender. En met VavaBid in België en GoWinIt in Duitsland zijn we ook internationaal actief. Jij maakt met 8 andere consultants en de manager deel uit van het Travel & Leisure team. Een jonge, energieke club die er elke dag opnieuw voor gaat. We mogen dan ambitieus zijn, de sfeer in de organisatie is gezellig, informeel en respectvol. We maken tijd voor elkaar én voor elkaars ideeën. Heb je ergens een mening over, een goede suggestie of zie je juist een knelpunt? Dan krijg je alle ruimte om daarmee op de proppen te komen en initiatief te nemen.

Dit ga je doen

Veilingen plannen, deals live zetten, resultaten analyseren en snel verbeteringen doorvoeren. Plus zorgen dat het aanbod goed is. Daar komt jouw baan in een notendop op neer. Onze tak Treisure (travel & leisure) bestaat uit de zes categorieën dagje weg, avondje uit, beauty, eten en drinken, hotels en vakanties. Het succes van een of meer van deze categorieën ligt in jouw handen! Daarnaast switchen we onderling geregeld van categorie. Zo doe je veel kennis op én bouw je een mooi netwerk op.

Je analyseert onze berg aan data, bijvoorbeeld de resultaten van het weekendje Parijs of de driftcursus. Hoeveel aantallen hebben we verkocht op ActievandeDag en hoeveel veilingen hebben we gedaan op VakantieVeilingen? Haalden we de verwachte veilingprijs? En zo niet, lag dat aan het product, de deal of misschien de tekst? Wat kan beter, zodat we de omzet voor onze partners én onszelf verbeteren. Jij denkt hierover na en zet acties uit. Het gave is dat dat supersnel kan. Wat je vandaag bedenkt, test je morgen en analyseer je overmorgen.

Dat jij dé spil bent voor een categorie, betekent niet dat je er alleen voor staat. Je schakelt met collega’s van de andere categorieën en van Marketing, Tech en Sales. Ook heb je direct contact met onze partners, die je samen met de accountmanagers bezoekt om bijvoorbeeld het aanbod en de deals te bespreken. Wat werken bij Talpa eCommerce nog meer zo interessant maakt, is dat je je volop kunt ontwikkelen. We richten ons bijvoorbeeld ook op de internationale markt. En bedenk even hoe groot de organisatie is: je kunt hier alle kanten op en je ambities waarmaken!


Een dag als (Junior) Consultant eCommerce?

"Het is maandagochtend 8:30 uur, je opent snel je laptop met een kopje koffie want je bent benieuwd hoe je veilingen de week ervoor hebben gepresteerd. Je analyseert de resultaten en begrijpt wat er goed ging en wat er beter kon. Deze week staan er 2 belangrijke afspraken op de planning met partners. Jouw resultaten zijn een belangrijke leidraad voor het gesprek bij de partner dus je analyseert de resultaten en kijkt vooruit hoe we de omzetten voor beide partijen nog beter kunnen optimaliseren.

Over 2 weken staat er een campagne op de planning voor jouw categorie. Aan de hand van eerdere resultaten weet je welk assortiment het goed doet en check je met de verantwoordelijke accountmanager welke content er nog in de pipeline zit. Terwijl de veilingen lopen werk je samen met de category manager alvast aan de plannen voor volgend jaar of draai je een analyse over een idee wat je onder de douche had om veilingopbrengsten te verbeteren."


Wat mag je van ons verwachten?

  • Een prachtige uitdaging om onze eCommerce business verder te laten groeien;

  • Natuurlijk word je maandelijks beloond met een goed salaris;
  • Een veelzijdige, afwisselende functie met jonge en enthousiaste collega's, in een leuke veranderingsgerichte organisatie;
  • Vergoeding van woon-werkverkeer. Bijvoorbeeld met de NS-businesscard waarmee je ook privé onbeperkt kunt reizen;
  • Goede pensioenregeling en een uitgebreide aanvullende verzekering voor arbeidsongeschiktheidsrisico’s;
  • 24 vakantiedagen (met de mogelijkheid er 5 bij te kopen);
  • Hybride werken. Natuurlijk krijg je van ons de voorzieningen die je nodig hebt om thuis je werk te kunnen doen. Denk aan een arbo-verantwoord bureau en een tweede scherm;
  • Volop mogelijkheden om je te blijven ontwikkelen, onder andere via de Talpa Academy en individuele trainingen;
  • Elke week gezellige borres in onze eigen bar op de 7e verdieping. Die zijn trouwens geheel vrijblijvend. Ben je erbij? Leuk! Liever niet? Geen punt, we waarderen ieders keuze;
  • Op je kantoordagen een uitgebreide lunch tegen gereduceerd tarief én goeie koffie;
  • Gratis deelname aan de Talpa eCommerce Health Club met sporten als bootcamp & kickboksen.

Wat verwachten wij van jou?

Als consultant ben jij onze categorie-analist. De belangrijkste skill die je meeneemt is dan ook je analytische vermogen. Daarmee weet je data te vertalen naar conclusies en acties. Je hebt ook cijfermatig inzicht en kunt overzicht houden. En je weet continu te schakelen tussen het voortdurend checken van de veilingresultaten en het bedenken en uitwerken van nieuwe plannen. Goede kennis van het Nederlands en Engels komt daarbij goed van pas.

Verder heb je:

  • Een hbo- of wo-diploma, het liefst in een commerciële, economische of bedrijfskundige richting;
  • Minimaal een jaartje werkervaring op commercieel gebied, in de consulting of een analytische rol;
  • Goede kennis van MS Office (Excel en PowerPoint).

Is dit een uitdaging waar je enthousiast van wordt? We ontvangen graag je cv en een korte motivatie!

Word jij onze nieuwe collega?

Enthousiast over deze rol en wil je ons team komen versterken als (Junior) Consultant eCommerce?  Dan nodigen wij je graag uit om te solliciteren. Stuur via onderstaande knop 'solliciteer nu' jouw CV en motivatiebrief en wie weet maak je binnenkort deel uit van ons team!

Heb je nog vragen over de functie of de procedure? Mail dan naar recruitment@emesa.nl.

Iedere vorm van acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Voor meer informatie: check onze company website www.emesa.nl of onze labels www.vakantieveilingen.nl, www.vakantieveilingen.be
www.vavabid.bewww.actievandedag.nl,
 www.actievandedag.be, www.gowinit.de en www.slajeslag.nl.

Hier ga je werken

Talpa eCommerce (Emesa), onderdeel van Talpa Network, is als toonaangevend e-commercebedrijf marktleider in de Benelux op het gebied van dynamic pricing in de vrijetijds- en reissector. VakantieVeilingen.nl is daarvan het meest bekend, maar ook ActievandeDag.nl en SlaJeSlag.nl scoren bijzonder goed. Het veilingsysteem is een van de belangrijkste drijver achter het grote succes van de labels van Talpa eCommerce. Sinds Emesa in 2017 werd overgenomen door Talpa Network - onder meer eigenaar van SBS6, Veronica, Net5, Radio 538, Radio 10 en magazine LINDA. - verzekerde het zich niet alleen van enorme financiële slagkracht, maar ook van legio neiuwe, creatieve mogelijkheden en een ongekend marketingbereik voor haar labels. 

Talpa eCommerce (Emesa) is zeer actief op het gebied dat zij zelf treisure noemen; travel, leisure en entertainment. Een enorme markt, waar feitelijk alles onder valt waar men een kaartje voor moet kopen: van dierentuinen en pretparken, tot welnesscentra, theaters, fesitvals en weekendjes weg - en alles daartussenin. Door relevante klantgroepen aan te boren en via verschillende labels en kanalen wervende campagnes te voeren, is Talpa eCommerce (Emesa) voor haar klanten van grote toegevoegde waarde. Het unieke veilingsmechanisme is een onderscheidende fun-factor in de e-commercemarkt, en zorgt ervoor dat consumenten zich meer winnaar dan klant voelen.