Head of Brand

Solliciteer nu

Head of Brand

Full-time · Amsterdam

Ben jij een creatieve en ondernemende Head of Brand met een grote liefde voor merken, campagnes, media en word of mouth marketing? Ga je doelgericht te werk, heb je een passie voor e-commerce en denk je in oplossingen en kansen? Dan kun je je hart ophalen bij Talpa eCommerce in Amsterdam. In deze rol versterk je bekende merken als VakantieVeilingen, ActievandeDag, SlaJeSlag, Aladoo/Go WinIt en Vavabid.

Herken jij jezelf hierin en ben je nieuwsgierig naar deze functie? Lees dan snel verder!


Ooit was de kassa bij de ingang de enige plek waar je een toegangskaartje voor een pretpark, dierentuin of evenement kocht. Talpa eCommerce heeft hier met haar unieke veilingsmechanisme verandering ingebracht en is uitgegroeid tot de grootste internationale data-driven e-commercespeler binnen Nederland en België.

Waar kom je terecht en wat zijn jouw werkzaamheden?

Jij gelooft heilig in de kracht van branding. Je ontwikkelt onze brand strategie en zorgt samen met je team voor een soepele uitvoering daarvan. Dat doe je onder andere door het inzetten van creatieve en activerende campagnes. Campagnes die de huidige doelgroep aanzetten tot kopen, maar ook campagnes die juist nieuwe doelgroepen bereiken, inspireren en overtuigen om actief te worden op onze platformen. Je denkt buiten de gebaande paden en weet precies welke media-mix je inzet om het beoogde effect bij de juiste doelgroep te realiseren.

Als onze Head of Brand maak je deel uit van het Marketing MT. Samen met dat MT zorg je ervoor dat onze brandstrategie, marketingkalender en campagnes optimaal in en over alle kanalen worden doorvertaald . Je bent de ambassadeur van onze merken en laat het merkverhaal actief tot leven komen in de rest van onze organisatie. Als lid van het Marketing MT en als onderdeel van het Senior Leadership Team speel je een belangrijke rol in het succes van onze organisatie als geheel.

Natuurlijk doe je dit niet alleen. Je geeft leiding aan twee teams; het campagneteam en het designteam. Ieder team bestaat uit vier collega’s. Ook werk je nauw samen met je marketing collega’s in België en Duitsland. Je zorgt voor een goede sfeer en dankzij je creatieve denkvermogen, enthousiasme en voortstuwende kracht, enthousiasmeer je je teamleden.

Een greep uit jouw taken en verantwoordelijkheden: 

  • Je bent ambassadeur van het merk van onze labels; van onderzoek, positionering, brand indentity tot storytelling;

  • Je zorgt dat het proces van de marketingkalender strak verloopt. Van strategie tot concept, van concept tot uitwerking en van uitwerking tot implementatie en evaluatie. Continue verbetering; dat is jouw streven;
  • Je zorgt dat je teamleden de juiste kennis en middelen hebben, stevig in hun schoenen staan en steeds verder vooruitwerken om de beste campagnes en verrassende activaties te ontwikkelen. Steeds borg je de gewenste tone of voice en look and feel. Je stemt pro-actief en regelmatig af met andere afdelingen en teams, zoals Category en Sales. Zo zorg je dat we steeds de beste keuzes en afwegingen maken;
  • Je zet sterk in op optimaal stakeholdermanagement en schakelt moeiteloos met de diverse afdelingen en collega’s binnen Talpa eCommerce en Talpa Network. Naast je oog voor de klant, staat ook het b2b-belang scherp op je netvlies. Met aansprekende en verrassende business proposals houd je bestaande partners aangehaakt en spreek je nieuwe partners direct aan met je marketing aanpak;
  • De commerciële organisatie werkt hard aan de ambitieuze groei die Talpa eCommerce voor ogen heeft: in 2030 vijf miljoen unieke winnaars van deals en veilingen. Het op onderscheidende wijze positioneren en presenteren van onze merken, ons assortiment en onze campagnes is noodzakelijk om dit te kunnen realiseren. Met een creatieve mind en vol ondernemerschap gaat de Head of Brand dit helpen realiseren. 

Wat mag je van ons verwachten?

  • Een prachtige uitdaging om onze eCommerce business verder te laten groeien;
  • Natuurlijk word je maandelijks beloond met een goed salaris;
  • Hybride werken, gemiddeld 3 dagen op kantoor, waarvan één vaste teamdag. Natuurlijk krijg je van ons de voorzieningen die je nodig hebt om thuis je werk te kunnen doen. Denk aan een arbo-verantwoord bureau en een tweede scherm;
  • Een veelzijdige, afwisselende functie met jonge en enthousiaste collega's, in een leuke veranderingsgerichte organisatie;
  • Een pensioenregeling en een uitgebreide aanvullende verzekering voor arbeidsongeschiktheidsrisico’s;
  • 24 vakantiedagen (met de mogelijkheid er 5 bij te kopen);
  • Volop mogelijkheden om je te blijven ontwikkelen, onder andere via de Talpa Academy en individuele trainingen;
  • Gezellige borrels en andere activiteiten in onze eigen bar op de 7e verdieping. Die zijn trouwens geheel vrijblijvend. Ben je erbij? Leuk! Liever niet? Geen punt, we waarderen ieders keuze;
  • Gratis deelname aan de Talpa eCommerce Health Club.

Wat verwachten wij van jou?

Jij barst van ideeën, weet deze om te zetten in verrassende en effectieve projecten en denkt in kansen en mogelijkheden. Dankzij je nieuwsgierige houding en brede blik weet je precies wat er allemaal speelt. Je enthousiasme werkt aanstekelijk en je krijgt dan ook iedereen aan boord van jouw plannen. Zijn er onverwachte knelpunten? Jij houdt het hoofd koel. Daarnaast heb je:

  • WO werk- en denk-niveau;
  • Ervaring met B2C branding, merkpositionering en het ontwikkelen en bewaken van branding- en huisstijl guidelines;
  • Ten minste 6 jaar ervaring in marketing & communicatie, waarvan 2 jaar ervaring in een leidinggevende rol ;
  • Ervaring bij een E-Commerce speler is een pré;
  • Ruime ervaring met het van begin tot eind creëren en managen van volledige multimedia campagnes (o.a. ATL en Online);
  • Ervaring met met het managen van marketing budgetten, targets en budgetten;
  • Ervaring met het uitzetten, managen en interpreteren van markt-, consumenten- en merkonderzoek.

Is dit een uitdaging waar je enthousiast van wordt? We ontvangen graag je cv met korte motivatie!

Word jij onze nieuwe collega?

Enthousiast over deze rol en wil je ons team komen versterken als Head of Brand?  Dan nodigen wij je graag uit om te solliciteren. Stuur via onderstaande knop 'solliciteer nu' jouw CV en motivatiebrief en wie weet maak je binnenkort deel uit van ons team!

Heb je nog vragen over de functie of de procedure? Mail dan naar recruitment@emesa.nl.

Iedere vorm van acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Voor meer informatie: check onze company website www.emesa.nl of onze labels www.vakantieveilingen.nl, www.vakantieveilingen.be
www.vavabid.bewww.actievandedag.nl,
 www.actievandedag.be, www.gowinit.de en www.slajeslag.nl.

Hier ga je werken

Talpa eCommerce (Emesa), onderdeel van Talpa Network, is als toonaangevend e-commercebedrijf marktleider in de Benelux op het gebied van dynamic pricing in de vrijetijds- en reissector. VakantieVeilingen.nl is daarvan het meest bekend, maar ook ActievandeDag.nl en SlaJeSlag.nl scoren bijzonder goed. Het veilingsysteem is een van de belangrijkste drijver achter het grote succes van de labels van Talpa eCommerce. Sinds Emesa in 2017 werd overgenomen door Talpa Network - onder meer eigenaar van SBS6, Veronica, Net5, Radio 538, Radio 10 en magazine LINDA. - verzekerde het zich niet alleen van enorme financiële slagkracht, maar ook van legio neiuwe, creatieve mogelijkheden en een ongekend marketingbereik voor haar labels. 

Talpa eCommerce (Emesa) is zeer actief op het gebied dat zij zelf treisure noemen; travel, leisure en entertainment. Een enorme markt, waar feitelijk alles onder valt waar men een kaartje voor moet kopen: van dierentuinen en pretparken, tot welnesscentra, theaters, fesitvals en weekendjes weg - en alles daartussenin. Door relevante klantgroepen aan te boren en via verschillende labels en kanalen wervende campagnes te voeren, is Talpa eCommerce (Emesa) voor haar klanten van grote toegevoegde waarde. Het unieke veilingsmechanisme is een onderscheidende fun-factor in de e-commercemarkt, en zorgt ervoor dat consumenten zich meer winnaar dan klant voelen.